Current updates:
"So, which of Allah's favours will you deny?" |Ar-Rahman 55: 13|

Mission: Husnul khotimah!

السَّلَامُ عَلَيْكُمُوَرَحْمَةُ اللَّهِ وَبَرَكَاتُهُ

Alhamdulillah again. Sekali lagi, dengan izin Allah, aku diberi peluang dan masa untuk update blog aku. *lap lap sawang spider sambil makan kacang*


Tahun ini, eh bukan setakat tahun ini sahaja, malah selama aku wujud kat dunia ini, sejak aku lahir, terlalu banyak teguran, ibrah, tarbiyah yang Allah sampaikan. Alhamdulillah, mungkin dah lama dah Allah tegur, tapi hati dan diri ini terlalu angkuh untuk menerima dan perasan akan kehadiranNya.
Allah tak pernah jauh. Aku yang makin jauh. Sekali lagi, alhamdulillah untuk segala teguran daripada Maha Pencipta, tegurlah diri ini berkali-kali, kerana diri ini mulai sukakan teguran. Allah datangkan ujian dan nikmat bertujuan sebagai ibrah dan tarbiyah untuk diri ini untuk menjadi hamba Allah lebih baik.
Jika mahu diceritakan kiraan dan tahap ujian tersebut dan jika mahu dibandingkan dengan hamba-hamba Allah yang lain, lebih banyak ujian yang Allah hadirkan untuk mereka. Aku? Apalah sangat. Ujian drpd Allah adalah nikmat yang sangat sangat sangat manis. Sweet ngat.

[ source ]

Dan kerana ujian Allah itulah, selama tiga tahun, walaupun ramai kawan-kawan kata perubahan aku drastik, bagi aku 3 tahun itu sudah cukup lama untuk aku berubah ke arah lebih baik. Segalanya berpunca daripada Allah, Allah tegur, Allah hadirkan dan pinjamkan hamba-hamba Allah yang mashaaAllah, sangat baik dan soleh dan solehah, inshaaAllah. Untuk aku puaskan hati manusia, cukup susah. Orang nak berubah pun, dia nak juga ingat benda lepas. Astaghfirullah. Maafkanlah salah silap diri ini, tafadhol (silakan) menegur jika ada kesilapan yang tidak disedari.
Yang paling penting, aku ada prioriti aku: ALLAH. Prioriti KITA actually. Jaga hubungan dengan Allah, inshaaAllah, hubungan dengan manusia akan terjaga. InshaaAllah.
Sebagai ringkasan, terlalu banyak ujian dan nikmat Allah yang perlu aku syukuri. Alhamdulillah. Tingkatkan amal ibadah kita. Tajdid niat, sentiasa kerana Allah. Semoga aku dan semua terus istiqomah. Semoga pengakhiran kita husnul khotimah. Kita harus kuat kerana Allah! Qowiy!

[ source ]

Bunyi mercun kemain bebudak ni.
Eh tapi dah senyap. Alhamdulillah, tak
berlarutan cem dulu. Amau aa bebakar
duit lagi naa. Jom sesama jadi baik? Yay!

2 comments: