Current updates:
"So, which of Allah's favours will you deny?" |Ar-Rahman 55: 13|

"Alhamdulillah. Clash akhirnya."

kredit


"Bat."

"Hem?" Betulkan kopiah.

"Aku. Aku dah clash."

'Alhamdulillah.' Hati Bat lega. Dah lama dia tunggu. "Allah. Yeke Med. InshaaAllah Med. Kau akan dapat yang lebih baik dan solehah lagi. Dan nak dapatkan yang baik, kita mesti jadi baik jugak. Bila nak berubah tu niat tu kena ikhlas. Bukan sebab nak dapat isteri tapi ikhlas kerana Allah. Taubat dan dekatkan diri kepada Dia. Sebenarnya, aku dah lama tunggu masa ni. Aku sayang kau Med. Dan Allah lebih sayang kau daripada ex kau sayang kau. Alhamdulillah ini hadiah untuk kau sebenarnya walaupun kau rasa ni ujian. Nikmat bersayang sayang ni biarlah kau dengan zaujah kau je. K bro?" Pegang bahu Med. Erat.

"Thanks Bat. Thanks sebab jadi membe aku even aku jahil."

"Bro. Aku pun jahil jugak. Manusia Med. Tak lari dpd buat silap. Bila dah taubat, usaha jangan buat lagi. Dan aku tak rasa geng usrah dengan geng usrah, geng tudung labuh dengan geng tudung labuh, geng kopiah dengan geng kopiah. Hidayah milik Allah. Dan sekarang ni Dia pilih kau Med."

"Alhamdulillah. Jom Dhuha Bat." Senyum.

"Jom." Senyum balik.

---------------------------------------------------------------------------------------

“Dan janganlah kamu mendekati zina, sesungguhnya zina itu adalah suatu perbuatan yang keji dan suatu jalan yang buruk.”

Cek Surah Al-Israa’.
Ayat 32.

[17:32]

No comments:

Post a Comment