Current updates:
"So, which of Allah's favours will you deny?" |Ar-Rahman 55: 13|

Futur.





"Aku dah give up. Selama ni aku tahan. Aku teruskan dengan perjuangan ni. Sebab aku tahu Dia sentiasa ada dengan aku. Tapi sekarang aku dah tak kuat. Aku rebah. Jangan tolong aku. Jangan simpati kat aku. Ignore aku. Aku suruh kau ignore aku. Ini arahan. Selama ni aku bajet aku daie. Daie apa. Daie yang lemah. Tweet sana sini. Update status kat fb. Bagi semangat kat diri sendiri dengan orang lain. Tapi aku jatuh sekarang. Aku doa dengan harapan semua orang tak fikir semua daie daie tu tak pernah rebah, jatuh, tersungkur. Semua orang itu daie yang pasti. Aku hidup dengan satu tujuan. Dia. Apape yang aku hadap sekarang, sebab Dia."

Okay. Dah azan. Aku stop sekejap. Dia panggil.

Cont.

"Aku futur dengan course aku. Aku tak pernah putus asa dengan Dia. Aku tahu tujuan aku hidup kat dunia ni. Apahal aku nak give up dengan Dia. Aku tambah syukur adalah." Mengeluh. "Kenapa semua ni berlaku kat aku? Inilah namanya ujian. Kita di didik dengan ujian yang Dia bagi ni."


Seorang daripada sahabat aku pernah cakap, "Awak give up untuk apa act?" 

Senyap. Tepuk dada, tanya iman.



No comments:

Post a Comment