Current updates:
"So, which of Allah's favours will you deny?" |Ar-Rahman 55: 13|

Last minute.

"Erghh. Aku dah lambat weh aku dah lambat. Stress stresssssss! Taknak iron baju and pack barang last minute lagi. Hemphh."

Keesokan harinya.

"Aduhh. Mana pulak pergi mende nii. Aku dah lambat dah niii. Haih. Stress lah ceni. Esok aku nak sesiap awal awal."

Esok.

"Allah. Baju kerja mana ni?! Shawl ni tak tutup dada lah pula. Weh, pinjam tudung weh. Stress!"

Esok.

"Allahuakbar. Cene aku boleh bangun lambat ni. Kerja tak siap lagi. Aku ingat nak tidur sekejap je. Aaaaa."

Esok lagi. Benda yang sama berlaku. Beliau tetap suka menangguh kerja. Dan Allah akan terus menguji dan menguji beliau. Ujian itu mengajar beliau supaya berhenti daripada sikap yang suka sangat menangguh kerja dan buat kerja last minute. Semoga beliau dapat menjadi seorang hamba Allah yang lebih baik dan solehah, inshaaAllah. Doakan untuk dia dan diri kita juga. Yang penting, doakan untuk muslimin muslimat. Semoga hidup kita sentiasa di redhai Allah. Amin. :)


Really really sincere; AD

No comments:

Post a Comment