Current updates:
"So, which of Allah's favours will you deny?" |Ar-Rahman 55: 13|

Jaga hati. Jaga iman.

[ kredit ]


"Med." Bat bunyi. Nada macam sedih. Mata memerah. Baru bangun tidur katakan.

"Hem?" Med jawab. Tangan kanan tengah gosok mata belah kiri. Rasa nak cungkil je biji mata ni gatai sangat. Grr. Tangan belah kiri tutup alarm phone.

"Kau. Kau pernah rasa lain tak bila kau pandang perempuan. Er. Maksud aku. Ergh. Takpelah. Ya Allah. Apa aku cakap ni." Bat istighfar. Istighfar. Bebanyak kali.

"Bat. Chill. Istighfar. Tak salah kau minat ke suka kat perempuan. Silakan. Admire boleh tapi jangan melebih. Jaga pandangan, jaga hati, jaga iman. Aku kenal kau dah lama Bat. Membe aku sorang ni dah lah henseng, baik pulak tu. Dan aku doakan bakal zaujah kau seorang yg solehah. Allahumma amin. Paling penting, kau kena tanya Dia. Okay Bat?" Med senyum. Ikhlas.

"Allahumma amin. Thanks Med. Tahajud?" Bat kenyit mata.

"Jom. Qiam teghuih. And untuk kau.. pstt. Istikharah." Gelak sopan sambil tepuk bahu Bat.

"Gatai." Betulkan kopiah atas kepala. 'Ya Allah, kuatkanlah hati hambaMu yang lemah ini.' Hati Bat kata.

----------------------------------------------

"Dan janganlah kamu mendekati zina; (zina) itu sungguh suatu perbuatan keji, dan suatu jalan yang buruk." | 17:32 |

"Dan pada sebahagian dari malam, maka bersujudlah kepadaNya dan bertasbihlah kepadaNya pada bagian yang panjang di malam hari." |  76:26 |

"Teman-teman karib pada hari itu saling bermusuhan satu sama lain kecuali mereka yang bertaqwa." | 43:67 |

No comments:

Post a Comment