Current updates:
"So, which of Allah's favours will you deny?" |Ar-Rahman 55: 13|

Jihad lawan nafsu!

Jihad lawan nafsu!

"Aku takut mati. Banyak lagi dosa aku. Belum taubat pepuas lagi." Med luah. Tangan laju main COC. Memang macam tulah selalu. Dulu Candy Crush. Sekarang turn COC pula.
"Bro. Siapa je yg tak takut mati. Ayat tu too cliche bro. Tapi selalunyalah kan. Masa kita cakap macam tu, kita sendiri ni macam mana. Contohnya, tengah leka main COC ke. Usaha tu kurang ataupun takde langsung usaha nak taubat. Tapi takut mati. Macam mana tu?" Its too deep Bad. Harapan Bad agar Med ni terasa kaw kaw.
Med gelak. "Kan. Manusia. Biasalah. Banyak masa yang diperlukan untuk berubah." Confident boleh tahan.
"Confirm je kan kita ni. Memang. Perubahan memang makan masa. Tapi mulakan perubahan tu. Aku rasa dah terlalu banyak peluang dan masa Allah bagi. Tapi makin lama Allah bagi masa, makin naik lemak kita. Bila kita nak sedar ni." Bad sebak. Rasa nak menangis.
"Sebab bila bestfriend aku dah pergi menghadap Ilahi, baru aku nak sedar diri. Satu satu, Allah bagi Ujian supaya rasa ingin kembali pada Dia kembali pada diri. Alhamdulillah. Allah. Dia sahabat yang sangat baik." Bad meraup wajah. Salah seorang sahabat dunia akhirat dia dah pergi. Lepasni mungkin dia. Taubat banyak lagi Bad.
"Bad. Aku, aku minta maaf." Med tersentuh. Taktahu kenapa kali ni hati dia bebetul kata, 'Ya. Aku mesti berubah. Aku nak jadi baik. Dan aku akan mulakan sekarang.' Maha Hebat kuasa Allah. Maha Hebat kasih sayang Allah.

**

"Setiap yang bernyawa pasti akan merasai mati, dan Kami menguji kamu dengan kesusahan dan kesenangan sebagai cubaan; dan kepada Kamilah kamu semua akan dikembalikan."

Cek Surah Al- Anbiyaa'.  
Ayat 35.

2 comments:

  1. Assalammualaikum ..love ur blog ..byk ilmu di sini ..tqsm sharing :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam warahmatullah awak :)

      alhamdulillah. hadza min fadhli rabbi.
      jazakillah sudi baca sayang :)

      Delete